Kezdőlap > Solid Edge Retro > Solid Edge version 2.0 – I rész

Solid Edge version 2.0 – I rész

Igen jól olvastátok a címet. Solid Edge V2.0. Nem ST2, hanem 2.0, a második hivatalos Solid Edge 1996-ból.

A Solid Edge Retro bevezetésében elkezdtem írni a Solid Edge kezdetéről. Mivel a Solid Edge igen jelentős része az életemnek, közel 20 éve foglalkozom vele, úgy gondoltam, megosztom veletek, hogyan is éltem meg ezeket az éveket.

Miről lesz szó? Természetesen a Solid Edgeről, de mindamellett kollegákról, konkurenciáról, emberekről, érzésekről.🙂

Tehát ott hagytam abba, hogy “Úgy adódott, hogy még karácsony előtt, rendcsinálás közben, megtaláltam a régi CD-imet, köztük egy Windows 98-at. Gondolkoztam, hogy kidobjam-e, de a kíváncsiságom arra ösztönzött, hogy ki kéne próbálni, hogy fel lehet-e telepíteni, és működik-e egyáltalán. frissítések, stb… Milyen hardware-re telepítsem?”

Nos feltelepítettem egy VMWare Workstation virtuális gépre. Ez volt a legjobb lehetőség. VirtualBox-al nem nagyon foglalkoztam, Microsoft virtuális gépe, meg nem bírta a Windows 98-at, így maradt a VMWare. Az óta is jól működik, még a Solid Edge is feltelepült. Az alábbi képen ezt látjátok.

image

Ekkor még a Solid Edge fejlesztése az Intergraph kezében volt. Magyarországon, az azóta megszűnt Intergraph Magyarország Kft foglalkozott, és ennek viszonteladói.

image

Én utolsó éves egyetemistaként a Dataclan Kft.-nél “dolgoztam”. Itt ismerkedtem meg a Solid Edge 3D-s tervező szoftverrel. Érdekes kimondani, leírni, azt, hogy 3D-s tervező szoftver. Ha akkor az volt, akkor most micsoda? Iszonyú sokat fejlődtek, változtak a szoftverek. Egy mai egyetemista, főiskolás, nem is tudhatja, hogy milyen “szerencsés”, hogy a mai szoftverek így működnek. Persze Einsteintől, tudjuk, hogy minden viszonyítás kérdése. A Solid Edge Retrónak nem titkolt célja, hogy ezt a változást is végig kövesse.

A következő bejegyzésben a Solid Edge 2.0 demót fogtok látni, ahogyan akkor tettük. (Persze, ha valakik ezt meg nemm akadályozza.🙂

Szeretettel

Ityu

Kategóriák:Solid Edge Retro
  1. perfag
    2014. november 3. - 23:21

    Ha ez számít: 98-ban Milánóban volt egy CAD-es kiállítás, úgy kerültem ki, hogy a cég így tudott jutalmazni mérnököket, repülőgépjárat csak hétfőn volt Belgrádból és pénteken volt vissza, azaz 5 külföldi napidíj … szerb útlevelünkkel páran rendes vegzáláson estünk át, elment a busz nélkülünk, az volt az utolsó … 3-4 km-re volt egy vasútállomás, megoldottuk

    Időm volt rengeteg, minden napra kaptunk belépőt, kipróbáltam a talán v5-ös verziót és egyszerűen nem tudtam mit kezdni vele. Minden más rendes CAD programtól eltért, volt rajta egy idegesítő, állandóan változó ikonsor (ma már tudom, hogy szalagsor a neve).

    2003-ban csak azért vettük meg a sulinak a SE v14-et, mert volt hozzá magyarítás!

    2009-ben kiakadtam, nem volt szalagsor az ST2-ben! mit képzelnek a fejlesztők?

    (ez az én retrom)

  2. 2014. november 3. - 23:55

    Szalagsorról lesz még szó bőven.
    Köszönöm Béla

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Enterprise Group PDM

Üdvözöljük az Enterprise Group PDM megoldások oldalán

Daily PLM Think Tank Blog

Product Lifecycle Management by Oleg Shilovitsky

olahl

Let IT flow...

Balássy György szakmai blogja

Megtanultam. Megosztom.

Solid Edge (R)eloaded

Minden ami Solid Edge!!!

Turóczy Attila szakmai blogja

(MCP, MCTS, MCT, MVP)

