Kezdőlap > Oktatás, Solid Edge > Solid Edge oktatás jelnyelvi tolmácsolással

Solid Edge oktatás jelnyelvi tolmácsolással

A héten Solid Edge ST5 tanfolyamot tartok. 5 fő jelentkezett a tanfolyamra. A sors úgy hozta ( habár nem hiszek a véletlenekben), hogy a tanfolyami hallgatók között volt egy siket mérnök kolléga is. Nem tudtam róla, így meglepődtem, hogy 6. személynek egy hölgy is befutott.

Kiderült, hogy Ő a jelnyelvi tolmács és Ő fogja “elmutogatni” azt, amit mondok. Jó lesz ez gondoltam magamban. Nézzük!

Nagyon figyeltem rájuk, nehogy lemaradjanak. Néhány perc után kiderült, hogy igazából nem kell nekik segítség, mert az első pillanattól kezdve, olyan összhang alakult ki közöttük, amit még életemben nem láttam. Azt hittem, hogy már régóta ismerik egymást. De nem, akkor találkoztak először. Egymásra voltak utalva. A mérnök kollega MEG akarta tanulni az anyagot, a jeltolmács MEG át akarta adni azt amit mondtam! Így az összhang tökéletes volt. Az már más kérdés, hogy nekem meg fogalmam sem volt róla, hogy az adott pillanatban a kézmozdulatok mit jelentettek, remélem nem nekem szóltak. Mosolygó arc Egész tanfolyam alatt lenyűgözött az az összhang ami köztük kialakult.

Nagyon jó volt, mert a szinkronmodellezésről szólt a tanfolyam, ami e nélkül is elég rázós téma. De sikerült a jeltolmácsnak “elmutogatni” a szinkronmodellezést, amit meg is értettek. Mosolygó arc

Tanulságok: Ha valaki meg akar tanulni valamit, akkor meg is fogja tanulni. Ha valaki segíteni akar a másiknak, szereti a munkáját, akkor tud is segíteni. Hajrá Solid Edge felhasználók!

Érdekesség képen a következőket tudtam meg ebédszünet alatt:

  • Vannak olyan cégek, amelyek jeltolmács közvetítéssel foglalkoznak. (Korner Kft.)
  • Bárki igényelhet jeltolmácsot, teljesen ingyenesen. Az Nemzeti Erőforrás Minisztériuma támogatja a jeltolmácsolást.
  • A közvetítéssel foglalkozó cégekkel szerződik a minisztérium, rajtuk keresztül áramlik a pénz.

A jelbeszédnek is vannak nyelvjárásai. Attól függően, hogy ki milyen iskolában tanult, különböző nyelvjárások alakultak ki. Magyarországon 7 iskola van, ha jól tudom, így 7 nyelvjárás van.

Aki kíváncsi megtanulhatja a jeleket itt: http://hallatlan.hu

Kategóriák:Oktatás, Solid Edge Címke:
  1. Bedi Attila
    2013. április 21. - 08:08

    Üdvözlöm István,

    Szeretném a solid edge St5 student verziomat magyarosítani.
    Valami tippje nincs , hogyan tehetem ezt meg?

    Köszönettel

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Enterprise Group PDM

Üdvözöljük az Enterprise Group PDM megoldások oldalán

Daily PLM Think Tank Blog

Product Lifecycle Management by Oleg Shilovitsky

olahl

Let IT flow...

Balássy György szakmai blogja

Megtanultam. Megosztom.

Solid Edge (R)eloaded

Minden ami Solid Edge!!!

Turóczy Attila szakmai blogja

(MCP, MCTS, MCT, MVP)

