Kezdőlap > Solid Edge > Solid Edge felhasználói tapasztalatok folytatás

Solid Edge felhasználói tapasztalatok folytatás

Ebben a bejegyzésben azt írtam, hogy befejezem Solid Edge felhasználói tapasztalatok blog írását. Most mégis folytatom, megújult erővel, új ötletekkel. Rengeteg ötletem van az elkövetkező rövid, hosszú távú időszakra is.

A Solid Edge tevékenységemet folytatom, csak teljesen más köntösben. Szeretem ezt csinálni, habár több, mint 10 éve foglalkozom ezzel a témával.

Megváltozott minden körülöttünk, még olyan helyzet sem volt, hogy Magyarországon 2 Solid Edge disztribútor lett volna.  Tavaly még gondolati szinten sem volt! MOST ez is megtörtént.

Minden jót kívánok a graphIT munkatársainak, biztos sikeresek lesznek, mert a  mostani terméktámogatókat mi tanítottuk, hozzánk jártak tanfolyamra, vagy az egyetemi képzésük alatt a mi anyagainkból tanultak. Azt az infrastruktúrát használják, amit mi készítettünk el az elejétől a végéig. Azt a terméktámogatást használják, amit mi alakítottunk ki. Jó, biztos változtatnak rajta valamit, de az alapok eddig nem változtak, csak meg kell nézni a régi terméktámogatási oldalakat.

Igaz, hogy ez mind “rossz” már, “rosszul” dolgoztunk az elmúlt időszakban, “hibás” irányvonalak mentén haladtunk, nem is voltunk csapat; de akkor kérdem én, miért használják még mindig, azokat a lehetőségeket, amiket Mi találtunk ki, Mi vittük végbe, Mi üzemeltettük, és miért a mi anyagainkból dolgoznak még mindig? (Persze, mindig lehet jobban csinálni mindent.)

Számunkra most itt a lehetőség, hogy újat, jobbat csináljunk , mint régen.

Remélem, hogy a jelen helyzetből ebből Ti, Solid Edge tervezők, fogtok a legtöbbet profitálni Ha tudtok segítsetek nekünk, ötleteitekkel, véleményeitekkel.

Köszönöm az eddigi támogatásotokat!

Kategóriák:Solid Edge Címke:
  1. 2012. augusztus 15. - 07:06

    Kolléga,

    Amit leirtál azzal, teljesen egyet tudok érteni! Kiegészitve azzal, hogy amig tolod a “szekeret”, addig te (mi) vagy a király, de ha kiállsz az szekér elől és azt mondod, hogy gyerekek le kellene szállni a bakkról, onnantól vagy az legrosszabb a világon…

    Mindegy ilyen a világ, menni kell előre, alma és alma között is van különbség… De ez ki fog derülni!!!🙂

    Imi

  2. 2012. augusztus 15. - 09:46

    @imics13: “amíg tolod a “szekeret””, Ennél megalázóbb az a helyzet, amikor ettől nem vagy király, de a cég ” megtűr”, hogy rakhasd az aranyrudakat is a szekérre, de ha kiszállsz, azonnal Te leszel az ősellenség, “a keblünkön nőttél fel”- duma jön. És ez a megalázási fokozat a társadalmi ranglétrán egyre lejjebb haladva fokozódik, néha már azt éreztetik veled, hogy fizess a cégnek mert dolgozhatsz neki. Tényleg.. Ilyen a világ. De szerencsére a cégek különböznek, ha nem is teóriában de fokozataikban

  3. Kovács Károly
    2012. augusztus 18. - 18:21

    Akkor most az oktatási portált azt ki viszi tovább,vagy az is meg fog újulni? Pedig az egy nagyon jó kis oldal .

    • 2012. augusztus 26. - 11:37

      Károly,

      Hát sok energiánkba került összerakni, de azt akkor és ott csináltuk, igy az övék! Ez igy korrekt!
      Természetesen fogunk helyette csinélni másikat, ugyanolyat nem érdemes, ezért törjük a buksinkat jobbon!🙂
      Addig pedig használjátok azt nyugodtan, hisz értetek, nektek készült!

      Üdv,

  4. Daniel Laszlo
    2012. augusztus 21. - 10:40

    Istvan!

    Amit Te vallaltal, es amit csinalsz, hogy oktatsz, tanitasz, az igazi nemes feladat,
    Ha birod, akkor kerlek csinald tovabb!

    a tobbiek meg, ……..

    mas: most kerultem a solid edge kozelebe.
    Eddig,10 evig pro-e-s voltam a munkahelyemen.

    Kerlek segits!
    Hogyan tudok kozepiskolasokkal fogaskereket rajzoltatni egyszeruen?
    Van valami fogaskerek alakatresztar?
    Legalabb egyenes fogazasu?
    Vagy hol tudok fuggvenyt megadni a gorbenek?
    Van ehhez valami oktatoanyag?

    koszonettel:D Laci

    • 2012. augusztus 24. - 16:42

      Szia Laci!

      Ha megengeded tegeznélek!

      ST4 telepítés után a telepítő lemez “Engineering Reference” mappából telepítsd a mérnöki kézikönyvet is, ennek magyar nyelvű felületét a “ST4_Magyaritás_104.3.exe” file futtatásakor az utolsó opció bejelölésével tudod telepíteni. Ezek után már lesz egy linked az Eszközök-Alkalmazások csoportban “Mérnöki kézikönyv” néven. Ez a szolgáltatás az Alkatrész, Szerelés és Hegesztés környezetben érhető el. Indítása után már egyszerűen tudsz különböző alkatrészeket létrehozni (rugók, fogaskerekek, tartó szerkezetek, vezértárcsák, stb.)!

      Ha kéred, Teamviewer és megmutatom!🙂

      Üdv.: Robi

      • 2012. augusztus 26. - 11:18

        Amikor egy Tanár úr megszólal ott mindig vmi hasznos infó hangzik el…🙂 A megoldás tökéletes!
        Annyival egésziteném ki, hogy hagyományos módban érhető el. Függvény beviteli lehetőség pedig a Felületmodellezés, Görbe táblázatból (Görbe pontokon át “mögött”) található, ahol excellben megadott függvény alapján hozza létre a térbeli vagy sikbeli görbét!

        Üdv,

      • Daniel Laszlo
        2012. augusztus 26. - 13:10

        Robi!
        Koszonom, hogy valaszoltal.
        A tegezest is koszonom!

        Solid edge v20 van feltelepitve a gepemre.
        “eszkozok-mernoki kezikonyv” fulecske nem aktiv sajnos.
        Akkor most mit tudok tenni?
        Semmim nincs a solid edge-hez.
        Utolag ezt tudom valahogy telepiteni?
        Es, mirol?

        Mar bocsi, hogy ilyen kezdo kerdeseket tettem fel, de eddig nem csinaltam meg ilyet.

        koszonom a segitseget:
        Laci

  5. d.lazar
    2012. augusztus 22. - 20:09

    Kedves István,
    Szeretnénk az ST5-öt majd kipróbálni, de úgy, hogy az ST4 fenn maradjon a napi munka folyamatossága miatt.
    Próbáltam információkat keresni, de semmi lehetőséget nem találtam.
    Illetve, ennyit, de ebben nincs leírva, hogy hogyan:

    Tudna ebben segíteni?
    Előre is köszönjük szépen.

    • 2012. augusztus 29. - 21:59

      Kedves d.lazar

      Érdeklődve olvastam kérdésed és figyeltem a belinkelt videót. Ugyan ez a videó található meg az Ityu bejegyzésében is: https://csefalvayistvan.wordpress.com/2012/08/29/solid-edge-honosts/
      A megoldás benne van ebben a cikkben, amit a videó sugall. DE… Ez nem csupán egy “informatikai probléma” hanem annál sokkal több. A cikk utolsó két bejegyzését figyelmesen olvasd el kérlek!

      A Solid Edge fejlesztési igazgatója azt mondta, hogy a Solid Edge nem úgy van megírva, hogy több verziót futtatni lehessen egymás mellett ugyanazon az operációs rendszeren. Az ST3-ig bezáróan volt ilyen lehetőség, de csak szigorúan tesztelési célra. Ezt mi, mint akkori terméktámogatók soha nem is ajánlottuk a felhasználóknak még tesztelés céljára sem, mert tudjuk, hogy tervezés közben több tízmilliós vagy akár száz millós projektek készülnek el a Solid Edgben, így nem adhattunk ki olyan információt, amiért nem vállaltuk felelőséget mi és értelem szerűen a fejlesztő sem! Ha ezt valaki magánemeberként otthon megteszi lelke rajta, de hivatalosan, lógóval ellátva kitenni a web-re, több mint meggondolatlanság, ami igen könnyen balul sülhet el!!!
      Ha megkérdezik, hogy én kinek hiszek? A videó készítőjének vagy a Solid Edge első emberének???????? Hát bocsássátok meg nekem, de Dan Staples-nek hiszek!!! Azt is tudom, hogy dolgoznak azon, hogy biztonsággal lehessen egymás mellett futtatni több verziót, de jelen pillanatban a napi munkát nem veszélyeztető megoldás az az, hogy két operációs rendszert használsz és ezekre telepíted az egyes verzókat, vagy virtuális gépre telepíted a tesztelni kívánt verziót, ami nem fogja ugyanazt az “élményt” adni, de legalább biztonságos megoldás!
      Sajnos az élet, a mérnöki tevékenység bonyolultabb, mint két kicsi hasáb létrehozása, de ezt csak az tudja, aki ipari tapasztalattal (is) rendelkezik (talán az itt is közbeszóló tanár urak, majd megcáfolnak, vagy megerősítenek ebben)………………..

      Bocs a hosszú, de talán nem unalmas reagálásomért!

      • 2012. augusztus 29. - 23:05

        Szia Imi!

        Én, mint felhasználó teljes egészében egyetértek a fentiekkel! Ha a ” Solid Edge fejlesztési igazgatója azt mondta, hogy a Solid Edge nem úgy van megírva, hogy több verziót futtatni lehessen egymás mellett ugyanazon az operációs rendszeren “, akkor higgyük el neki! Nem volt hosszú, főleg nem unalmas a hozzászólásod🙂

        A teszteléshez én is a virtuális, vagy a napi munkától mentes “gyakorló” gépet használnék!

        Üdv.: Robi

  6. Daniel Laszlo
    2012. augusztus 26. - 13:37

    Szia Robi!

    Azt szeretnem megtudni Toled, hogy solid edge v 20-ban van olyan lehetoseg mint a pro-e-ben volt, hogy amikor vazolok, akkor be tudok hivni egy meglevo vazlatot, mondjuk dxf formatumban?

    Mert, ez nagy segitseg sokszor nekem, amikor bonyolult vazlatbol (teritekbol) kell testet csinlanom.

    Ezt, akar hasznalhatnam ilyen profilok megrajzolasara is.

    El lehet itt valahol menteni a vazlatot? Mert nekem eddig meg nem sikerult.
    Es, akkor ujbol be tudom hivni?

    Es, meg egy kerdes.
    Mar bocsi, de uj vagyok ebben a programban!
    msly

    lehet itt szerelesben uj alkatreszt ugy letrehozni, hogy a meglevo alkatreszekhez meretezek??
    Csak olyat talatam eddig benne, hogy egy alkatreszhez tudok meretezni.

    pelda: ket kocka egymastol 100 mm-re van.
    szeretnek koze letrhozni egy kockat, ami az egyik, es a masiktol is 20-20 mm-re van.
    aztan, ha a ket eredeti kockamat tavolabb viszem egymastol,azaz, valtoztatom az osszeallitast, akkor az en uj kockam is megnovekedjen, es ugyanugy 20-20 mm-re legyen az eredetei kockaktol.

    (mert ez a proe-ben nagyon jol mukodott, es nagyon hasznos volt. Komplett osszeallitasokat tudtam csinalni. Ha valtoztattam az osszeallitas meretet, mondjuk megnoveltem ket test kozotti hezagot, akkor hozzavaltozott a hezagolo gyuru is.)

    koszonettel: Laci

    • 2012. augusztus 26. - 17:14

      Laci,

      Régen a Melkovics Peti készitette ezt a videót, ez választ ad arra amit kérdeztél a vázlattal kapcsolatban:

      A másik kérdésedre is igen a válasz, de itt sokfajta módszert használhatunk (top-down design, rugalmas alkatrész stb…)

      Üdv,

  7. 2012. augusztus 26. - 17:32

    Daniel Laszlo :
    Robi!
    Koszonom, hogy valaszoltal.
    A tegezest is koszonom!
    Solid edge v20 van feltelepitve a gepemre.
    “eszkozok-mernoki kezikonyv” fulecske nem aktiv sajnos.
    Akkor most mit tudok tenni?
    Semmim nincs a solid edge-hez.
    Utolag ezt tudom valahogy telepiteni?
    Es, mirol?
    Mar bocsi, hogy ilyen kezdo kerdeseket tettem fel, de eddig nem csinaltam meg ilyet.
    koszonom a segitseget:
    Laci

    Én azt ajánlanám, hogy használd az aktuális student verziót, hisz ez ingyenesen és legálisan elérhatő:

    http://www.plm.automation.siemens.com/en_us/products/velocity/forms/solid-edge-student.cfm

    Üdv,

    • 2012. augusztus 27. - 15:50

      Köszi Imi! Kicsit bealudtam a válasszal!😦

      • Daniel Laszlo
        2012. augusztus 27. - 19:59

        huuu, koszonom Fiuk, most ezzel el leszek egy darabig.

        koszonom meg egyszer!

        tetszik, nagyon, hogy igy segitetek a zoldfulunek.

        Laci

    • 2012. augusztus 28. - 08:05

      Valamit nem jól csinálok?
      Nálam az ST4 diáklicenccel ez jelenik meg: Nincs érvényes licence a parancs használatához.

      • 2012. augusztus 28. - 19:32

        Szia!

        Emlékeim szerint ez akkor fordulhat elő ha:

        1. A rendszeridőt visszább állítod;

        2. A licenc érvényességi ideje lejárt, ezt ellenőrizheted az “SELicense.dat” file első részében a dátum bejegyzésnél
        pl.: ” … solidedgeacademicu selmd 104.0 31-jan-2013 uncounted… ”

        Ha valami még eszembe jut, írom!

        Esetleg Ityu, Imi !?

  8. Tóth Béla
    2012. augusztus 28. - 20:38

    Szia Robi!
    Frissítettem a licencem, jövő év szeptemberéig érvényes. (Tetszik a Siemens hozzáállása: lehet választani az upgrade és a verzió megtartás között a jövő évre. Mivel XP-n maradtunk a suliban, ezért még minimum egy évig ST4-en maradunk).
    Szóval, szerintem a letölthető ST4-ben nem elérhető a mérnöki kézikönyv.

    • 2012. augusztus 29. - 08:08

      Szia Béla!

      Szerintem nem ütközik jogi akadályokba ha elküldöm Neked a mi eredeti telepítő lemezünket!
      Ezen a lemezen ott a Mérnöki kézikönyv telepítéséhez szükséges anyag!
      Vagy csak a Mérnöki kézikönyv telepítőt küldjem? 32 bit-es kb. 20 MB., a 64 bit-es kb. 120 MB (ebben benne az SQL telepítő is)!

      Üdv.: Robi

      • Tóth Béla
        2012. augusztus 29. - 09:03

        Na, ez az, bénán fogalmaztam és most magyarázkodnom kell.
        A Siemens honlapról letöltött fájlban benne van a mérnöki kézikönyv, telepíthető (telepítettem is) – de a licence amit a Siemens levélben elküldött nem engedi ennek a használatát.
        A Siemens honlapján van egy pdf fájl, amiben ismertetik a diákverzió lehetőségeit, egy szó nincs benne a mérnöki kézikönyvről, szerintem az már fizetős kategória.

  9. 2012. augusztus 29. - 16:18

    Kedves Béla!

    Ha dobsz egy mail-címet, szívesen küldöm a mi iskolai licencünket, természetesen oktatás-tanulás céljából. Ezzel a licenc-cel készült file-ok nem nyithatók meg az ipari környezetben! Viszont használhatod a Mérnöki kézikönyv szolgáltatást!🙂

    • Tóth Béla
      2012. augusztus 29. - 16:36

      Robi Te most viccelsz velem?😦
      Tizenvalahány levelet váltottunk az elmúlt tanévben.

      • 2012. augusztus 29. - 16:50

        Hát persze, hogy nem!🙂 Csak a szemem nem a régi! Fentebb van egy “tothb” néven jegyzett hozzászólás és vele kevertelek össze! Bocsika😦

        Megy a file!

  10. Daniel Laszlo
    2012. szeptember 8. - 05:27

    Kedves Segitok!

    En vagyok az, aki a pro-e-bol jott, es nem talalok bizonyos funkciokat itt a solid edgeben, Segitseget kerek ujbol,
    lehet itt valahol a SE V 20-ban egy vonallal lemezt rajzolni?
    vagy egy meglevo alkatreszt lemezze konvertalni?
    mert, ki kellene teritenem, hogy a teritek is meglegyen.
    a pelda: egy meglevo osszeallitasban egy motor henger kore kell lemezburkolatot csinalnom (felulnezetben), ivekbol, egyenesekbol.
    pro-e- ben van ilyen, azt sokat hasznaltam. LEMEZ OLDALNEZETBOL.

    masik kerdes:
    a pro-e-ben volt olyan, hogy “benyomas!,
    ha negvolt egy alkatreszem, akkor meg tudtam csinalni a “lenyomatat!.
    van itt ilyen lehetoseg?
    lehet csinalni itt presszerszamot meglevo alkatreszhez?
    tehat negativot a meglevobol?
    harmadik:
    sajnos nem vagyok ura annak amit mar kerdeztem, hogy hogyan tudok ugy szerelesben alkatresz letre hozni, hogy TOBB alkatresztol fuggjon a merete.

    mert, az megy, hogy egy alkatresztol fuggjon, ATVESZ-ELHASZNALAT- VAGY ELELTOLAS.
    ez rendben van, de, csak egy alkatreszt enged.
    (tudjatok a kockas peldam.)

    koszi a segitseget elore is.

    laci

    • 2012. szeptember 8. - 06:06

      1. kérdés: lemezalkatrész környezetben Kontúrhajlítás paranccsal
      2. benyomás: Alkatrészmásolattal létrehozod az asszociatív kapcsolatot, Boole művelettel megcsinálod a lenyomatot
      3. összeszereled amid van és szerelésen belül hozod létre a vezetett alkatrészt
      (Ha nem megy, akkor Istvánékhoz érdemes elmenni tanfolyamra. Én voltam, jó volt.)

  11. Daniel Laszlo
    2012. szeptember 8. - 18:24

    Kedves Toth Bela!
    koszonom a gyors valaszt,
    bocsi, csak most tudtam a gephez jonni megint, mert rantoott cukkini, porszivozas, stb…….
    1. lemez okes, kosz, a fenti ikonsoron volt a konturhajlitas es nem figyeltem.
    2, benyomas okes. egy apro kerdes meg hozza, hogy hol lehet a benyyomas melyseget megadni.( a pro-e-ben volt ilyen)
    3. Bela! osszeszereltem ami van. letre is hoztam az uj alkatreszt szerelesen belul. ez megy,
    ezzel nincs gond, ezt mondam. a gondom ott van, hogy a meretet nem birom megadni, csak az egyik alkatresztol, en meg azt akarom, hogy a merete tobb alkatresztol legyen megadva.
    nem enged felvenni meretet csak az egyiktol.
    ha rugalmas alkatreszt csinalok, akkor is!
    ez a gondom.

    Kerlek, ha tudsz, akkor segits mar meg legyszives ebben!

    koszonettel
    laci

  12. 2012. szeptember 8. - 18:41

    Nem egészen értem a kérdéseket, képek sokat segítenének ám, de próbálkozom, a kibicnek semmi sem drága🙂
    2. a benyomott alkatrész méretét megváltoztatod, az miért nem jó?
    2a. az alkatrészmásolat beillesztésénél lehet bűvészkedni azzal, hogy koordináta-rendszerhez illeszted, ezzel lehet valamit elforgatni, vagy eltolni
    3. ha egy alkatrészhez tudsz megadni méretet, akkor nem logikus, hogy másiktól ne tudj. Aktívak az alkatrészeid?

  13. Daniel Laszlo
    2012. szeptember 9. - 05:20

    Bela!

    2. koszonom, a benyomasnal rajottem (magamtol, de kicsit kesobb), hogy attol fugg, hogy hova rajzolok a sikharmason, attol fuggoen teszi bele a “sulyesztekembe!.
    ez rendben, ez okes, koszonom.

    3. elnezest kerek, de megkerdezem, hogy szoktal Te csinalni ilyen “osszeallitasban letrehozott alkatreszt, aminek a meretei a kornyezeteben levo alkatreszektol fugg ?

    igen, lehet, hogy aza a baomj, hogy nem aktivak az alkatreszeim?
    csak a sikharmas, amit az elejen kerdez referencia gyanant????

    pro-e-ben nagyon sokat rajzoltam igy, nagyon fajintos, hogy ha valtoztatok az osszeallitason
    (tavlolabb teszem a ket kockat egymastol), akkor a koze rajzolt alkatreszem megnovekszik.)
    hiszen az uj kocka merete ugy lett megadva, hogy az 1-es kockatol 10mm-re legyen, es a 2-es kockatol is 10mm-re, (tehat az uj kockanak nincs onallo merete, minden merete kotodik valimi mashoz, vagy merettel vagy kenyszerrel)

    legyen ez akar pozitiv test, akar negativ lyuk vagy kivagas.

    ezert keresem ezt a funkciot.

    egesz nagy osszeallitasokat epitettem igy fel.
    aztan megvaltoztattam az alapepitmeny meretet, es vitt magaval mindent, mint egy domino.
    nem kellett ujbol szamolni, figyelni, hogy a kapcsolodo 10-20 alkatreszem ami belul volt, vajon illeszkedik e az uj meretekkel, vagy sem.
    ha lyukra lyukat illesztettem, az mindig ott maradt, es igy tovabb…..

    ezt, es ezert keresem.

    koszonom a segitseget elore is!

    daniel l

  14. 2012. szeptember 9. - 07:46

    A Kiválasztás eszköz ott van egy pici ikon amivel bármelyik alkatrész utólag is aktívvá tehető.
    A célod asszociatív kapcsolat létrehozása. Én ezt két módon tudom: vagy a vázlatban használom az Átvesz parancsot és rámutogatok a szerelés éleire, felületeire, vagy ott ahol az Alkatrészmásolat parancs van, ott van egy Alkatrészkapcsolat ikon, azzal konstrukciós felületeket hozok létre, kitakarom a szerelést és ezekhez a felületekhez kötöm a vázlatomat.
    Nem ismersz, így elmondanám, hogy én ST4-ben vagyok és már 11 éve nem dolgozom csak okoskodom (középiskolában tanítok). Amit itt feljebb leírtam az nálam sem működött! Megváltoztattam a szerelési kényszer méretet és az alkatrész maradt akkora, amekkora volt. Eszközök, Automatikus frissítés bekapcsolva! Na az akkor nem azt jelenti amit én elképzeltem. Kicsit káromkodtam, majd Minden csatolás frissítése. Ettől működött.

  15. Daniel Laszlo
    2012. szeptember 9. - 08:55

    Bela!

    koszonom szepen, mindjart megnezem, csak meg vasalok egy kicsit.

    Te sem ismersz, igy en is elmondom.

    pro-e ben mernokoskodtem 12 evet.
    most valtottam, es kozepiskolaban tanitok muszaki rajzot.
    most szeptembertol.

    igyekszem atadni a gyerekeknek a “gyakorlati eletet” es nem a szaraz elmeletet.

    szeretnem oket versenyre is vinni.
    nem tudom mit kell ahhoz tudniuk, azert igyekszem ennyire.
    ez mar kozel sem tananyag nekik, de mindenkeppen szeretnem megismertetni oket ezzel a szemleletmoddal.

    koszi mindent

    dl

  16. Daniel Laszlo
    2012. szeptember 9. - 17:03

    Bela!

    Kuldok egy cimet Neked, es ha engeded, egy par kerdest feltennek felig magan jellegben, az iskolaval kapcsolatban.
    Gyerekekkel, versennyel, feladatokkal, szakkorrek stb

    Hogy ne itt zavarjam a “kozonseget”.

    adka.popovics@gmail.com

    koszi

    dl

    ui:

    ja, kulonben a “minden csatolas frissitese”-vel sem mukodik.
    sot, atmeretezi mashova a meretemet.
    nem baj, majd az iskolai gepen megprobalom.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Enterprise Group PDM

Üdvözöljük az Enterprise Group PDM megoldások oldalán

Daily PLM Think Tank Blog

Product Lifecycle Management by Oleg Shilovitsky

olahl

Let IT flow...

Balássy György szakmai blogja

Megtanultam. Megosztom.

Solid Edge (R)eloaded

Minden ami Solid Edge!!!

Turóczy Attila szakmai blogja

(MCP, MCTS, MCT, MVP)

