Kezdőlap > Oktatás, Solid Edge > Beszédes József Mezőgazdasági és Műszaki Iskolaközpont–Magyarkanizsa

Beszédes József Mezőgazdasági és Műszaki Iskolaközpont–Magyarkanizsa

Még tavalyi történet, amiről most írni fogok. Úgy érzem mindenképpen írnom kell róla, de az ünnepek alatt nem volt erőm hozzá. Nos..

A magyarországi Solid Edge csapat elhatározta, hogy néhány Space-kütyüvel segíti a magyarkanizsai Solid Edge oktatást. Az ötlet magától értetődő volt, mivel már régóta tartjuk a kapcsolatot Tóth Béla és Hecskó Róbert tanár urakkal. Iszonyúan tetszik az a munka, amit Ők végeznek abban az iskolában. Előre bocsátom, hogy amit ott láttam az egy régi gondolatomat erősítette meg: Jó munkához nem csak pénz kell! No de menjünk sorjában.

Megvolt az “ajándék”, meg volt, hogy kinek adjuk oda; a kérdés az volt hogyan? Postázzuk vagy személyesen adjuk át? Az első lehetőség volt a kézenfekvő, meg is kérdeztem, hogy milyen címre küldhetjük. Válasz is jött, hozzá téve, hogy mivel Unióból jön a csomag lehet, hogy fizetni kell érte. Az fizet aki kap?! Mi van? Jogos a kérdés, én is elcsodálkoztam, de most már lassan-lassan megszokom, hogy Unión kívül mások a szokások!!! Ugyebár Magyarkanizsa Szerbiában van és az meg nem Uniós (Európa) ország. (Mondja még egyszer azt valaki, hogy nem kell nekünk az egységes Európa), ezért előfordulhat, ha küldesz egy csomagot ajándékba, akkor azért nem csak a feladónak, hanem a fogadónak is fizetni kell !. Így tehát ugrott a postai szállítás.

Sokáig húztuk-halasztottuk a dolgot, míg végül a karácsony hetében úgy döntöttünk, hogy személyesen visszük le az ajándékot. Meg is beszéltük Imi kollegámmal, hogy elindulunk szerda reggel. Sajnos Iminek közbejött egy másik halaszthatatlan dolga, így egyedül mentem. Mintha csak valamelyik magyar városba mennék. Magamhoz vettem az útlevelet, bepakoltam a kocsiba, az összes Space-kütyüt a csomagtartóba,  és elindultam. Már Kecskemét környékén jártam, mikor néhány jelentéktelennek tűnő gondolat eszembe jutott:

  • Szerbiában lehet használni bankkártyát? Ugyanis nem vittem magammal pénzt. Mi lesz ha …
  • Határon milyen az ellenőrzés? Béla megírta, hogy nem nagyon ellenőrzik a magyar autókat, de mi van, ha mégis. Semmi papír nem volt nálam a Space-kütyüket illetően.

Így jutottam el a határig, ahol szépen beálltam a sorba. Vártam és vártam és még vártam és még vártam. ugyanis előttem minden kocsit kipakoltak, de legalább mindenhová benéztek. Még az ülések alá is. Na ekkor eszembe jutottak a 80-as évek, amikor a Magyar-Csehszlovák határon rendszeresen végignézték a csomagjainkat Dely csoki után vagy bicikli alkatrész után kutatva, vagy az Osztrák határ, ahol midig vámolni valót, vagy valutát kerestek. Álltam a sorba és azon gondolkoztam, hogy mit fogok mondani, amikor a szerb határőr benéz a csomagtartóba és meglátja a dobozokat. Miért is dugtam volna el otthon, sőt egyből kiböki a szemét, aki benéz a csomagtartóba. Így érkeztem meg a szerb határőrhöz, átadom az útlevelet, rám néz, kérdez valamit, látja, hogy fogalmam sincs, hogy mit kérdez! Erre tört magyarsággal megkérdezi: “Üres a csomag?” egyből rávágtam, hogy ÜRES! INTETT, hogy mehetek, micsoda megkönnyebbülés! Szerintem abban az órában csak engem nem néztek végig. Rájöttem, mindenre határozottan kell blöffölni.

Nos így érkeztem Szerbiába. Lefordultam az autópályáról, Tóth Béla tanácsit megfogadtam és minden vasúti átjárónál megálltam, nehogy ellenőrizzenek a rendőrök. Valahogy nem volt kedvem velük kommunikálni. Én csak az iskolába mentem átadni az ajándékokat. Szerencsére meg is érkeztem.

Bementem az iskolába, ott megkérdeztem egy takarítónő külsejű hölgyet, hol találom Tóth Béla tanárurat? Magyarul és megértették és gyönyörű magyarsággal válaszolt. Akármilyen furcsán hangzik, számomra nagyon jó és szokatlan érzés, amikor külföldön magyarul lehet beszélni és még meg is értik. (Ugyan ezt éreztem nyáron Székelyföldön. Csodálatos érzés volt, mikor megérkeztünk Székelyföldre a magyar városokba s falvakba)

Nagy szeretettel fogadtak. Soha nem fogom elfelejteni azt a pillanatot, amikor beléptem az osztályterembe. Mintha egy pillanatra megállt volna az idő! Diákok egyből felálltak, mintha tisztelegni akartak volna. Tóth Béla tanár Úr egyből jött, bemutatott a diákoknak, átvitt Hecskó Róbert tanár Úr osztályába, sőt még a tanáriba is bevitt és még az igazgató-helyettes nénivel is megismertetett és még egy kávét is megittunk. Nem is akár milyet, valódi török kávét! Kicsit gondba voltam, mikor szokásomhoz híven sok cukorral telepakoltam, és még jól meg is kevertem.

Kívülről az iskola nem sokat árult el magáról, de belül az osztálytermek tele voltak oklevelekkel és kinyomtatott képekkel. A déli falon a szerb oklevelek, az északi falon a magyar oklevelek. Mivel az osztályterem É-D-i fekvésű volt. Erre írtam az elején, hogy jó és alkotó munkához nem csak pénz kell. Elhivatottság, akarat, küzdeni tudás a pénznél sokkal fontosabb. Nem mondom, hogy nem kell pénz. Nagyon is kell, de nem elég. Ott mindennapos az a “túlélés”, hogy jót kell csinálni, különben nem lesz semmi sem. Abból az iskolából kikerülő diákok eljutnak magyar egyetemekre, főiskolákra, és utána magyar cégekhez. Nagyon kevesen térnek vissza. Jó is meg nem is. Nagyon nehéz ilyen szempontból az ottani helyzet, ezért nagyon becsülöm Őket.

Szerveztek egy riportot amit itt meg tudtok nézni:

 

    Szóval mindenképp érdemes ellátogatni hozzájuk, biztos szívesen fogadnak. Egyébként is érdemes egy kicsit eltávolodni itthonról és mások szemével egy kicsit visszanézni: Miért sírunk, nyafogunk, panaszkodunk itthon?????
Kategóriák:Oktatás, Solid Edge Címke:
  1. Mészáros László
    2012. január 30. - 12:23

    Tisztelt Cséfalvay úr! Elismerésemet szeretném kifejezni blogját böngészve, különös tekintettel a Solid Edge-re vonatkozó tanácsait, segítségnyújtását tekintve. Azt hiszem, ez a mentalitás a magyar ipar felemelkedéséhez vezető út első lépcsője.Én a Solid Edge-t a magam szórakoztatására használom, tervezgetek vele kisebb nagyobb mezgazdasági gépeket a saját részemre, illetve kisebb alkatrészeket,házszámtáblákat,fogaskereket, lánckereket,stb. Most egy olyan problémába ütköztem amelyre még nem találtam megoldást. Egy olyan szöveg betűit kellene kivágatnom lézergéppel, amelynek a betűtipusát a Microsoft World 2007-es verziójából vették ki. Azt szeretném kérdezni Öntől, van-e lehetőség arra, hogy a World-ből átemeljünk betűkészleteket a Solid Edge-be. Előre is köszönöm válaszát. Tisztelettel Mészáros László

  2. 2014. október 17. - 13:37

    Kedves Istvan,

    Olvastam amit irt, tetszett. Szeretnenk elmenni erre a helyre es talalkozni Toth Bela tanarurral. nem tudom pontosan,hogy jo helyen kopogok,de tudna e o segiteni a gozgepek es stabilmotrok teruleten?

    valaszat nagyon szepen koszonom, es varom a kov. cimre : stefaniapraid@gmail.com

    K.Stefania

  3. perfag
    2014. október 28. - 08:48

    Igen, e-mailt váltottunk, felhívtak. Nagyon szép dolgot csinálnak, szívesen részt vennék benne – ám szerintem ehhez én kicsi vagyok. De, amit tudok segítek.

  1. 2013. április 30. - 07:13
  2. 2013. május 3. - 15:00

Vélemény, hozzászólás?

Enterprise Group PDM

Üdvözöljük az Enterprise Group PDM megoldások oldalán

Daily PLM Think Tank Blog

Product Lifecycle Management by Oleg Shilovitsky

olahl

Let IT flow...

Balássy György szakmai blogja

Megtanultam. Megosztom.

Solid Edge (R)eloaded

Minden ami Solid Edge!!!

Turóczy Attila szakmai blogja

(MCP, MCTS, MCT, MVP)

