Kezdőlap > Család > Családbiztonság?

Családbiztonság?

Nőnek a gyerekek! Iskolából egyre több “érdekes” dolgot hoznak haza. Otthon persze ki szeretnék próbálni, még szerencse, hogy egyenlőre még meg is szeretnék mutatni nekünk. Az a sok idióta játék, amivel egymás fejét tömik, néha ki tud borítani. Játszanak darkorbitot, faremeramat (mondjuk ez nem olyan rossz), és egyéb játékokat. Mostanra a nagyobbik fiam gyakorlatilag teljesen tudja használni az internetet, amit akar megtalál. Sokszor olyat is, amit nem kéne még. A suliból rengeteg “infót” kap, mit hol talál, hogyan tud keresni.

Egy rosszabb percemben úgy döntöttem, hogy letiltok pár oldalt, hogy legalább Ő azokat ne tudja megnézni. Nos, elindítottam az Internet Explorert és az alábbi ablakba begépeltem, azokat az oldalakat, amit nem akartam, hogy megnézzen, valamint a Tartalmi tanácsadót is beállítottam, az általam legjobban vélt értékekkel. Itt most nem lényeg, hogy mi lett beállítva, mindenki ki tudja próbálni a különböző beállításokat.

SNAGHTML1aa6771 image

Az okos apuka ezzel azt gondolta, hogy végzett. Vártam, hogy a fiam jelezni fogja, hogy bizonyos oldalakat nem tud elérni. De nem történt ilyen! Egyszer pont akkor jöttem haza, amikor az internet előtt ült és megnéztem, hogy mit csinál; böngészett a Firefox-al! Persze mert az iskolában elhitették vele, hogy az a jobb böngésző! Persze, hogy jobb, az Ő szempontjából, mert abban nem lehet olyan biztonsági beállításokat megadni, mint az Internet Explorerben, sőt más böngészőben sem lehet. Azóta is azzal bosszant, hogy jobb a róka. Én meg fogtam a fejem, hogy otthon minek van feltelepítve az összes böngésző! Tesztelésre kellett web fejlesztés miatt.

Na jó ez nem vált be, de ha már elkezdtük, akkor keressünk más megoldást. Találtam egyet: Windows Live Családbiztonság. Ingyen van, Microsoft termék, le lehet tölteni.

Le is töltöttem, feltelepítettem. telepítés után be kelett állítani, hogy a Windowsban lévő felhasználóknak milyen szintű jogosultságot adunk, mit nézhetnek az interneten és mit nem. Ez nem böngésző szintű beállítás, hanem rendszer szintű. teljesen mindegy, hogy melyik böngészőt használjuk a letiltott oldalak nem fognak megjelenni. Ha valaki részletesen elolvassa ezt a leírást be tudja állítani magának.

Működött is egy darabig, de eszembe jutott egy két dolog;

  • Minek tiltsam le olyan információ forrásról, ami még hasznos is lehet?
  • Tényleg a gyereknevelésnek az a megoldása, hogy letiltsuk valamiről? Haverjainál (szerencsére sok van) úgy is megnézik.
  • nem lenne jobb megtanítani arra, hogy mi a “jó” és mi a “rossz”. ha csak jót lát hogyan fogja megtanulni, hogy mi a rossz.
  • A szülői felelőséget egy emberek által írt szoftver ki tudja váltani.

Most jelen pillanatban visszaállítottam az eredeti állapotot, nincs letiltva semmiről. próbáljuk az internetezés mennyiségét korlátozni. Mivel rendszeresen sportol, jól tanul, egyre kevesebbet internetezik. A régi idők, amikor is csak az interneten játszott, elmúltak. megtanulta a tanuláshoz is használni az internetet.

Most úgy gondolom, hogy szükségtelen bármilyen szigorú tiltás, inkább meg kell vele beszélni, hogy miket láthat az interneten és azt is, hogy milyen veszély leselkedik rá. Persze ehhez a kedves SZÜLŐnek is ismerni kell a lehetőségeket és a veszélyeket.

Ti hogy gondoljátok?

Kategóriák:Család
  1. Cséfalvay Katalin
    2011. május 26. - 07:40

    Örülj neki, hogy mindent kipróbál, és ezt otthon (is) megteszi. Most még tudsz vele beszélgetni,szem előtt van, és még nem kamaszodik. Kamaszkorban a szülők elől bezárkóznak, nehéz fogozót találni. beszélgessetek vele minél többet, minél többször. arra vigyézz, hogy ne vegye észre, hogy irányítod, ne mondd meg a tutit, hagyd, hogy megtalálja a saját megoldását. Bízz a természetes intelligenciájában, tudja hosszú távon mi a jó neki. Én ezt tapasztaltam a Marcinál, de voltak nagyon izgalmas időszakaink.
    A tiltás szerintem sem kell, de egy kicsit ellenőrizni nem árt. Pl meg lehet nézni, hogy milyen oldalakon járt. Aztán célirányosan lehet kezdeményezni a beszélgetést. Pláne varázslónak fogsz tűnni, és mindenhatónak, ha el sem tudja képzelni, hogy honnan is tudhatod az infóidat.:)

  2. 2011. május 26. - 19:43

    Sziasztok!

    Maximálisan egyetértek a cikkben leírtakkal és Katalin hozzászólásával! Mindennapjaink része, munkaeszköze lett a számítógép és a világháló. Ezeket az eszközöket nem csak elérhetővé kell tenni, de egészséges használatukra is meg kell tanítani a gyerekeinket. Ehhez szerintem is a legmegfelelőbb módszer a beszélgetés! Ha valamit tiltunk, az annál inkább áhított cél lesz. Előbb-utóbb “A suliból rengeteg “infót”” fog beszerezni arról, hogy miként lehet megkerülni az “akadályokat”! Inkább segítsünk a rengetegben eligazodni!

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Enterprise Group PDM

Üdvözöljük az Enterprise Group PDM megoldások oldalán

Daily PLM Think Tank Blog

Product Lifecycle Management by Oleg Shilovitsky

olahl

Let IT flow...

Balássy György szakmai blogja

Megtanultam. Megosztom.

Solid Edge (R)eloaded

Minden ami Solid Edge!!!

Turóczy Attila szakmai blogja

(MCP, MCTS, MCT, MVP)

