Kezdőlap > Solid Edge > WEB Publisher használata

WEB Publisher használata

Kevesen ismerik, de a Solid Edgeben létezik egy kiegészítés, amely a Solid Edge szerelésfájlokat az alkatrészeikkel együtt el tudja menteni egy olyan formátumra, amely a WEB-es megjelenést egyszerűsíti. Nem kell mást tennünk, mint a WEB publikáció parancsot kiadni a Solid Edge szerelési környezetéből. Ez elindít egy varázslót, amely végigvezet a publikáció folyamatán.

Ahhoz hogy a parancsot tudjuk használni a Bővítmény kezelőben be kell kapcsolnunk a Web Publishing bővítményt. A bővítmény használatához megfelelő licenszel kell rendelkeznünk. A bővítmény jelen pillanatban csak 32 bites Solid Edge verzió használatakor lehetséges.

SNAGHTML53bdd20

Ha bekapcsoltuk a bővítményt, akkor az Eszközök menüszalagról érhetjük el a parancsot:

image

Imre kollegámtól kértem egy egyszerű összeállítást, amit publikáltam is. A megjelenő varázsló segítségével a szerelésről készíthetünk egy web-es publikálásra alkalmas HTML fájl.

Fájlok publikálása a Web-re

Ha elkészítettük a HTML fájlt, akkor azt egy web szerverre feltehetjük és publikálhatjuk. Én ezt meg is tettem, bemásoltam a web szerverünkre, az IIS7-ben a megfelelő webhely alatt létrehoztam egy Virtuális könyvtárat (Sites) “webpublisher” néven.

image

A böngészőbe (IE9-be) begépeltem a következő elérési utat http://support.eplm.hu/webpublisher/dvd_player/dvd_player.html, és ez a kép fogadott:

SNAGHTML544cf5a

Loading IPA WebView – Ezen kívül nem történt semmi.

Még mielőtt valaki azt mondaná, hogy persze mert IE9-et használok, ugyan ez történik a Firefoxban és a Chrome-ban is. Ebben az utóbbi kettőben rosszabb a helyzet, mert ezek ActiveX kontrolokat nem tudnak megjeleníteni. Az IPA WebView tulajdonképpen egy ActiveX vezérlőt telepít és indít el, amely az elmentett SE fájlokat jeleníti meg. Az én gépemre fel volt telepítve ez az ActiveX kontroll, de ennek ellenére sem jelentek meg az alkatrészek.

Nem jutott eszembe semmilyen megoldás a problémára, így a régi jó szokást használtam, aludtam rá egyet, és meg is találtam a szükséges beállításokat.

Hát persze…., az IIS7-re nem volt megadva a következő fájltípusokra a MIME beállítása:

  • idb, idasf, idg,

A WEB publikáció során minden egyes Solid Edge alkatrészről keletkeznek a fenti egyszerűsített formátumok. Ezeket a fájlokat a web szerver nem szolgálja ki, így az ActiveX vezérlőhöz el sem jutnak a megjeleníteni kívánt fájlok. A fenti beállításokat elvégeztem, most így néz ki, és máris megjelent az összeállítás.

image

Itt meg tudjuk őket nézni. Csak Internet Explorerben lehet megtekinteni!

Nyugodtan játszhatunk a jobb oldalon megjelenő parancsokkal, próbáljunk metszetet készíteni, vagy nézzük meg a gyártási utasításokat, rajzszám, stb..

Fontos tanulságok:

  • A WEB publikálás csak 32bites Solid Edge esetében működik.
  • A megjelenítéshez szükséges az IPA WebView AcxtiveX control, amely automatikusan települ.
  • A megjelenítéshez Internet Explorer szükséges, most már az Internet Explorer 9.0-t ajánlom, de a régebbiekkel is működik.
  • A web szerveren be kell állítani a MIME típusokat.

Jó próbálkozást!

Kategóriák:Solid Edge
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Enterprise Group PDM

Üdvözöljük az Enterprise Group PDM megoldások oldalán

Daily PLM Think Tank Blog

Product Lifecycle Management by Oleg Shilovitsky

olahl

Let IT flow...

Balássy György szakmai blogja

Megtanultam. Megosztom.

Solid Edge (R)eloaded

Minden ami Solid Edge!!!

Turóczy Attila szakmai blogja

(MCP, MCTS, MCT, MVP)

