Kezdőlap > Oktatás > Rossz idők!

Rossz idők!

A múltkor tanfolyamot tartottam PDM témakörben (Insight, Teamcenter). Ugyebár ilyenkor szükségünk van egy adatbázis szerverre, ahol az adatok tároljuk és a tervezők az adatbázisban lévő adatokkal dolgoznak. Az egyik gépen folyamatosan hibákat üzengetett “Ticket has expired”. OK, gondoltuk, ha csak ennyi a hiba, akkor mehetünk tovább, de végül is nem tudtunk megszabadulni a hibától, annyira idegesített már, hogy rövid szünetet kellett tartani, hogy a hibát elhárítsuk. Rövid gondolkodás, no meg egy kis gugglizás után valahogy a probléma megoldása a számítógép időbeállításaira terelődött. Meg is néztük és láss csodát ? a számítógép ideje el volt állítva, legalábbis nem a valós időt mutatta. No de mihez képest nem a valós időt mutatta? Sok év tapasztalat az mondatta velem, hogy nézzük meg, hogy a szerver gépünk milyen időt mutat! Megnéztük, nos ez is pár perces késésben volt a valós időtől.

Ha egyszer a problémát sikerült behatárolni, akkor oldjuk is meg; állítsuk át az összes gépen az időt a valós magyarországi időre. Megtörtént.  Újra indítottuk a szervert és a munkaállomásokat is. folytattuk a tanfolyamot éééééééés semmi sem működött!!! El tudjátok képzelni azt az érzést, amikor várnak rád és nem működik a dolog! (Előadásról, tanfolyamról  van szó.) Fájlokat sem lehetett megnyitni az adatbázisból, a bejelentkezés a szerverre a legtöbb gépen eredménytelen volt. Szerencsére az én gépemről még be lehetett jelentkezni, így lehetett valamit magyarázkodni, de teljesen felesleges volt.

Hát nem tudtam mit csinálni, és már a tanfolyam vége felé jártunk, úgyhogy mindenkit hazaengedtem. Nem tudtam túltenni magam a dolgokon és elhatároztam, hogy még egyszer leellenőrzök mindent. Kezdtem a szerverrel! És rögtön rátaláltam a megoldásra.

Nem figyeltem eléggé, amikor az időt beállítottam a szerveren és valahogy véletlenül a dátumot 1 nappal előbbre állítottam. Amikor újraindult a szerver és a kliensek próbáltak csatlakozni hozzá, akkor az 1 napos időeltérés miatt, nem tudtak (!) ez okozta a problémát.

Tanulságok:

  1. Az idő fontos ne sietessük!
  2. Azt a problémát oldjuk meg ami az adott helyzetben mindenképen szükséges.
  3. Figyeljünk oda, hogy mit állítottunk be!

Ezek valóban ROSSZ IDŐK voltak. Nem kívánom másnak ezt a helyzetet.

ui.: Azért az érdekes kérdés, hogy egy szoftver miért nem írja ki, hogy dátum eltérés miatt nem tud kapcsolódni a számítógéphez. Csoportmunkába egyébként iszonyú fontos, hogy a gépek ideje egyeztetve legyen, mert másképp nem lehet pontosan tudni, hogy egy fájlt ki, mikor módosította, ki, mikor hagyta jóvá a módosítást. Képzeljük el, hogyha minden gépen más dátum lenne beállítva. Hogyan oldják meg ezt a problémát azok a cégek, ahol a tervezői gépeken nincs internet kapcsolat, hogy az időt szinkronizálni lehessen az internet időhöz, vagy nincs tartomány vezérlő számítógép, aminek az idejéhez igazodni lehetne. De lehet, hogy benne van a cégek ISO 9001-es minősítésébe, hogy a tervezőnek minden reggel be kell állítani a számítógép óráját?

Kategóriák:Oktatás Címkék:
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Hozzászólás

Enterprise Group PDM

Üdvözöljük az Enterprise Group PDM megoldások oldalán

Daily PLM Think Tank Blog

Product Lifecycle Management by Oleg Shilovitsky

olahl

Let IT flow...

Balássy György szakmai blogja

Megtanultam. Megosztom.

Solid Edge (R)eloaded

Minden ami Solid Edge!!!

Turóczy Attila szakmai blogja

(MCP, MCTS, MCT, MVP)