Rossz idők!
A múltkor tanfolyamot tartottam PDM témakörben (Insight, Teamcenter). Ugyebár ilyenkor szükségünk van egy adatbázis szerverre, ahol az adatok tároljuk és a tervezők az adatbázisban lévő adatokkal dolgoznak. Az egyik gépen folyamatosan hibákat üzengetett “Ticket has expired”. OK, gondoltuk, ha csak ennyi a hiba, akkor mehetünk tovább, de végül is nem tudtunk megszabadulni a hibától, annyira idegesített már, hogy rövid szünetet kellett tartani, hogy a hibát elhárítsuk. Rövid gondolkodás, no meg egy kis gugglizás után valahogy a probléma megoldása a számítógép időbeállításaira terelődött. Meg is néztük és láss csodát ? a számítógép ideje el volt állítva, legalábbis nem a valós időt mutatta. No de mihez képest nem a valós időt mutatta? Sok év tapasztalat az mondatta velem, hogy nézzük meg, hogy a szerver gépünk milyen időt mutat! Megnéztük, nos ez is pár perces késésben volt a valós időtől.
Ha egyszer a problémát sikerült behatárolni, akkor oldjuk is meg; állítsuk át az összes gépen az időt a valós magyarországi időre. Megtörtént. Újra indítottuk a szervert és a munkaállomásokat is. folytattuk a tanfolyamot éééééééés semmi sem működött!!! El tudjátok képzelni azt az érzést, amikor várnak rád és nem működik a dolog! (Előadásról, tanfolyamról van szó.) Fájlokat sem lehetett megnyitni az adatbázisból, a bejelentkezés a szerverre a legtöbb gépen eredménytelen volt. Szerencsére az én gépemről még be lehetett jelentkezni, így lehetett valamit magyarázkodni, de teljesen felesleges volt.
Hát nem tudtam mit csinálni, és már a tanfolyam vége felé jártunk, úgyhogy mindenkit hazaengedtem. Nem tudtam túltenni magam a dolgokon és elhatároztam, hogy még egyszer leellenőrzök mindent. Kezdtem a szerverrel! És rögtön rátaláltam a megoldásra.
Nem figyeltem eléggé, amikor az időt beállítottam a szerveren és valahogy véletlenül a dátumot 1 nappal előbbre állítottam. Amikor újraindult a szerver és a kliensek próbáltak csatlakozni hozzá, akkor az 1 napos időeltérés miatt, nem tudtak (!) ez okozta a problémát.
Tanulságok:
- Az idő fontos ne sietessük!
- Azt a problémát oldjuk meg ami az adott helyzetben mindenképen szükséges.
- Figyeljünk oda, hogy mit állítottunk be!
Ezek valóban ROSSZ IDŐK voltak. Nem kívánom másnak ezt a helyzetet.
ui.: Azért az érdekes kérdés, hogy egy szoftver miért nem írja ki, hogy dátum eltérés miatt nem tud kapcsolódni a számítógéphez. Csoportmunkába egyébként iszonyú fontos, hogy a gépek ideje egyeztetve legyen, mert másképp nem lehet pontosan tudni, hogy egy fájlt ki, mikor módosította, ki, mikor hagyta jóvá a módosítást. Képzeljük el, hogyha minden gépen más dátum lenne beállítva. Hogyan oldják meg ezt a problémát azok a cégek, ahol a tervezői gépeken nincs internet kapcsolat, hogy az időt szinkronizálni lehessen az internet időhöz, vagy nincs tartomány vezérlő számítógép, aminek az idejéhez igazodni lehetne. De lehet, hogy benne van a cégek ISO 9001-es minősítésébe, hogy a tervezőnek minden reggel be kell állítani a számítógép óráját?